UA EN

15 грудня 2025 року старшою викладачкою кафедри управління, соціально-гуманітарних та фундаментальних дисциплін Вірою Сіорою за участю провідного психолога групи психологічного забезпечення відділу кадрового забезпечення Кременчуцького льотного коледжу ХНУВС Оксани Тріско для здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня спеціальностей 272 «Авіаційний транспорт», 141 «Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка», 172 «Електронні комунікації та радіотехніка» було проведено бінарне практичне заняття з навчальної дисципліни «Професійна етика та культура в авіації» на тему «Культура екіпажу та обслуговування пасажирів».

Старшою викладачкою було окреслено мету заняття: формування стійких практичних навичок ефективної комунікації в екіпажі, етики взаємодії з різними категоріями пасажирів (люди з обмеженими можливостями, діти, пасажири з особливими запитами); аналіз вирішення конфліктних ситуацій та скарг та забезпечення високих стандартів міжкультурного сервісу в авіації.

 Теоретичні знання та практичні вміння здобувачів освіти були відпрацьовані зі старшою викладачкою Вірою Сіорою з використанням презентації та активних методів навчання: аналіз кейсу на тему «Подолання комунікаційних бар'єрів», рольова гра на тему: «Адаптація до культурних очікувань пасажирів».

Проте саме завдяки детальній, змістовній розповіді провідної психологині Оксані Тріско, яка використала елементи евристичної бесіди, здобувачам вдалося повністю засвоїти навчальний матеріал та набути навичок безбар’єрного спілкування з пасажирами, які обмежені можливостями.

Оксана Тріско закцентувала увагу на критичній ролі психологічної безпеки  та емоційного інтелекту у прийнятті рішень в умовах високого стресу, розібрала зі здобувачами типи конфліктів та шляхи їх уникнення.

Здобувачі працювали активно, вступали в дискусію,  ставили ряд запитань, які їх цікавили, усвідомили важливість теми інклюзії в усіх сферах життєдіяльності людини.

Заняття досягло поставленої мети. Бінарний формат виявився надзвичайно ефективним. Внесок провідної психологині дозволив інтегрувати глибокі знання про людський фактор та психологію міжособистісних відносин безпосередньо у практичній авіаційній сфері.