23 лютого 2024 року викладачка циклової комісії економіки, соціально-гуманітарних та фундаментальних дисциплін Сіора Віра Валеріївна провела заняття із використанням квест-технологій для здобувачів освіти навчальної групи ООТдбср-22-1 з навчальної дисципліни «Українська література» за темою «Григір Тютюнник. Коротко про письменника і його творчість. Новела «Три зозулі з поклоном». «Вічна» тема «любовноготрикутника»».
Задля досягнення поставлених мети та завдань заняття було зорієнтовано на реалізацію компетентісно-орієнтованого підходу в навчанні, що забезпечило розвиток предметних компетентностей здобувачів освіти: визначати основні риси характеру дійових осіб твору, проводити аналогію із сучасним життям, аргументовано і грамотно висловлювати власну думку про прочитане та визначати проблеми, що порушені автором у новелі.
При проведенні заняття всі етапи були логічно поєднані. Здобувачі швидко включились в роботу, отримавши на початку заняття емоційне та ділове налаштування. Мотивацією виступив і епіграф заняття – цитата Григора Тютюнника, що змусила задуматись кожного про найвищі людські цінності. Подорож літературними стежками земляків була цікавою та насиченою розповіддю викладача про село Шилівку на Полтавщині, де народився майбутній письменник.
Для розкриття нового матеріалу було обрано дослідницький метод та технологію критичного мислення із застосуванням роботи в парах та трійках, роботи з онлайн ресурсами, фронтальної бесіди, роботи з текстами. Здобувачі із захопленням розповідали про відоме і невідоме з життєпису Григора Тютюнника. За рахунок поєднання методів та прийомів з елементами квестових технологій «Форум думок», «Асоціативний кущ», «Любовний трикутник», «Лінгвістична хвилинка», «Я – дослідник», пошуково-дослідницькі завдання «Почув – Побачив – Визначив», читання в особах, було забезпечено високу активність і працездатність здобувачів упродовж заняття. Здобувачі освіти показали вміння мобілізувати себе на сприйняття та розуміння інформації, узагальнювати та виділяти головне, робити висновки.
Під час рефлексивно-оцінювального етапу здобувачі показали, наскільки вони усвідомили зміст вивченого, засвоїли матеріал теми і вміють ним оперувати, давши відповідь на проблемне запитання: Чому всі герої новели лишаються на роздоріжжі?
Було підведено підсумок про значимість теми заняття у формуванні системи знань здобувачів та життєвих компетентностей. Мету заняття вдалося повністю реалізувати та досягти очікуваних результатів.