З метою адаптації теоретичних знань до практики, впровадження елементів дуальної форми навчання у професійну підготовку молодших спеціалістів на засіданні циклової комісії загальноекономічних дисциплін, було прийняте рішення, провести бінарне лекційне поточне заняття, що є одним із напрямів реалізації інтегрованого навчання, яке практично втілює інтегральну технологію і становить собою нестандартну форму навчання, особливістю якого є реалізація механізму міжринкової взаємодії, в даному випадку ринку освітніх послуг, ринку праці, ринку виробничого та невиробничого сектору економіки.

19.02.2020 року було проведено бінарне заняття з навчальної дисципліни «Економіка цивільної авіації» в групах ТМдбср–16–1 і ТМдбср–16–2 викладачем-методистом вищої категорії Луценко Г. П. Темою бінарного заняття є «Трудові ресурси і продуктивність праці». Мета заняття: показати на практиці проведення оцінки забезпеченості підприємства трудовими ресурсами, ефективності їх використання, виявленні причин негативного впливу на рівень організації праці та пошуку резервів підвищення продуктивності праці, а також резервів зростання виробництва та реалізації продукції та послуг. До проведення заняття була запрошена начальник відділу кадрів Кременчуцького сталеливарного заводу Піменова Олена Василівна, яка наголосила студентам, що результати господарської діяльності підприємства, підвищення ефективності виробництва визначаються забезпеченістю, раціональним використанням трудових ресурсів та рівнем продуктивності їхньої праці. Від ефективності використання трудових ресурсів у процесі виробництва багато в чому залежать показники обсягу виробництва продукції, її собівартість, якість тощо. Тому використання трудових ресурсів є важливим розділом системи комплексного економічного аналізу діяльності підприємства. Представник працедавців наголосила, що студентам необхідно здобувати soft skills, що відповідають цілям навчальної програми та в свою чергу нададуть можливість в майбутньому бути успішними на своєму робочому місці. Порадила розвивати навички комунікації, лідерства, здатність брати на себе відповідальність і працювати в критичних умовах, вміння полагоджувати конфлікти, працювати в команді, використовуючи time-management, розуміння важливості дедлайнів, здатність логічно та системно мислити, креативність та інше. Зазначені властивості працівників незалежно від сфери та галузі застосування їх компетенцій дає можливість для переходу на якісний новий рівень професіоналізму та розвитку підприємства та економіки країни загалом. Таким чином, проведення бінарного заняття продемонструвало систематизацію знань у студентів, їхню зацікавленість у вивченні дисципліни фахового спрямування. Такого роду заняття активізує емоційну і логічну пам`ять, інтенсивніше працює увага, що є важливим етапом формування студентського мислення.

Викладач циклової комісії загальноекономічних дисциплін Галина Луценко